wtorek, 27 maja 2014

Ciasto pomarańczowe (przepis teściowej) [przedpremierowo]

Witajcie Kochane!
Mam dziś dla Was coś słodkiego. Mianowicie ciacho.
Przepis na to niesamowicie słodkie ciasto dostałam od teściowej.
Nowa taktyka pozbywania się partnera/partnerki swojej pociechy, czy co? :D
Jakby dała "czarną polewkę" to bym spadała gdzie pieprz rośnie! :D

A na poważnie faktem jest, że ciasto jest dość słodkie i niestety "mamusia" chyba nie zorientowała się, że ja nie za bardzo trawię aż tak słodkie ciasto. W moim odczuciu było za słodkie aczkolwiek bardzo dobre. W trakcie drugiego kawałka cukier nam skoczy jak ta lala...

Dla słodyczo-żarłoków im więcej cukru tym lepiej (jak lubi moja mama)[choć za drugim razem stwierdziła, że jednak lekko za słodkie] przepis w oryginale wygląda tak:

Biszkopt: 
6 łyżek mąki tortowej
6 łyżek cukru 
3 jajka,
0.5 szklanki oleju
0.5 szklanki mleka
1 łyżka kefiru lub kwaśnej śmietany
2 łyżki proszku do pieczenia
1 lub 1,5* aromatu pomarańczowego

Do nasączenia: 
1 aromat pomarańczowy i woda

Masa:
1 litr serka do ciast
trochę śmietany (śnieżka, lub gotowa w pistolecie)
1 żółtko
cukier puder 
1/4** szklanki wody
3 łyżki żelatyny 
Zagotować, przestudzić i mieszać mikserem

I już tłumacze jak ma wyglądać ciasto. Bo dawno nie robiłam tego ciasta

Ciasto ma mniej więcej wygład zwykłego tortu. Tak jak na obrazku niżej
Biszkopt tniemy na 3-4 (spody?- tak się nazywa placki ;)) i przekładamy masą
Na samą górę sypiemy cukier puder  


W weekend będę je piec na 100 % 
będą zdjęcia gdzieś na portalu lub też i tu na blogu

Wasza, Tusia :*



6 komentarzy:

  1. I zabieram przepis :)) Takiego przepisu na biszkopt nie znam. Zawsze robię z 6 jak i z mąką ziemniaczaną.
    Czy serek do ciast to zwykły twarożek na sernik z wiaderka?

    OdpowiedzUsuń
  2. No widzisz, z myślą o Tobie pisałam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. i ja wypróbuję przepis na ten biszkopt - niestety to niby proste ciasto nie udaje się mi wcale a wcale, na szczęście mój luby lubi niedpopieczone biszkopty, ciasta - zakalce, itp. a ciągle eksperymentuję i szukam właściwego przepisu ;-)
    pozdrawiam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Spróbuj może się uda. Ja generalnie jak pierwszy raz robiłam taki biszkopt to mi nie wyszedł. Zmniejszyłam ilość jajek dodałam wszystkiego po swojemu. Zrobiłam masę z przepisu i był extra.

      Usuń
  4. Na pewno będzie smaczne, ale to na zdjęciu ma coś innego na wierzchu niż cukier puder? Co to może być... dobrze wygląda. Biszkopty to też dla mnie problem, szkoda, że gotowe spody są takie przesłodzone.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. pomarańcze i mandarynki :)
      Ja będę... jeszcze nie wiem, co będzie na wierzchu, ale można kombinować :)

      Usuń

Witam! Czytasz, więc komentuj!
Kochane/i ja nie gryzę, nie biję...komentowanie też nie. Więc śmiało nie bójcie się rozmawiać czy wymieniać myśli :)
W miarę możliwości odwiedzę również Was bylebym tylko miała adres zwrotny ;)
Pozdrawiam Tusia :)