poniedziałek, 8 września 2014

Futerkowo, czyli obalamy mity part II

Hej Kochane! To znowu ja! :D I dziś znów będzie futrzakowo.
Z wetem Materka rozmawiała to powiedział, żeby obserwować i w razie coś to dzwonić i przyjedzie.
Komu jak komu, ale Jemu jestem w stanie zaufać... To się obserwujemy na wzajem :) Psiak mnie a ja psiaka :D
 Ja wiem, ja wiem, że macie mnie serdecznie dość :) No ale cóż zrobić, musimy się jakoś znosić.
Głupawka mnie bierze, głowa przestała boleć..to piszę :D

W dzisiejszym odcinku...

Czy pies raz w życiu powinien mieć głodówkę, i czy od słodyczy dostanie robaków oraz co się dzieje z psem po kastracji...te i wiele innych ciekawostek już dziś...



Zapraszam do lektury

1.  Pies z hodowli to rasowy pies. Fałsz Wiecie co? Posłużę się tu przykładem... To, że ktoś ma nazwisko królewskie np. nie wiem. Jagiełło (w sumie nawet nie wiem czy takie nazwisko jest w spisie ;) ale... to wcale nie oznacza, że jest przodkiem króla Jagiełły(o?). Tak jest i u czworonogów. Pies musi być zarejestrowany w spisie Związków Kynologicznych i o znanym pochodzeniu oraz przodkach. Co więcej można powiedzieć. Ludzie, którzy mają psy tylko do celów prokreacji nie rejestrują psów i nie jest to legalne a często jest tak, że warunki psiaki maja gorsze niż w schroniskach. A to, czy maluch jest w hodowli czy z hodowli to nie ma najmniejszego znaczenia. No bo tak jak mój psiak, on niby wygląda na pinczerka, ale nie wiem nic o jego rodzicach więc rasowcem nie jest. Złośliwi nazywają takie maluchy "łajką" 
Ale jak już macie rasowca to może pójdziecie z nim na wystawę! :D
2. Z rasowcem trzeba chodzić na wystawy Fałsz Wcale nie musisz, możesz :)
3. Jeśli rasowa suczka raz będzie mieć szczeniaki z kundlem to już zawsze będzie rodzić kundelki. Pokrycie suczki nie hamuje rui, co oznacza, że owulacją wciąż trwa. Jeśli rasowa suczka po planowanym kryciu połączy się z kundelkiem to, bedzie mieć szczeniaki z dwóch ojców. Połowa rasowa połowa kundelki, ale nie prawda, że tak musi być. Mezalians musiałby się powtarzać. 
4. Pies wykastrowany jest smutny. Nie no, nie jest tak. Jest spokojniejszy i mega szczęśliwy bo nie rozpiera go agresja i hormony.
5. Pies przytyje po kastracji. Częściowa prawda. Bo pies może tyć nawet bez kastracji. Wystarczy, że tak jak my ludzie przed TV będzie jadł dużo albo mało, ale za to często i nie będzie miał szansy wybiegać kilogramów. Także nawet jakby jednak zdecydowały(li)byście się na kastrację swojego psa to zalecana jest odpowiednia dieta, nie przekarmianie i porządne spacery co bez kozery przydaje się i nam. Dwie pieczenie za jednym zamachem upieczone :)
6. Od słodyczy pies dostanie robaków I tu Was mam! To jest MIT Same słodycze nie powodują robaczycy. One mogą tylko ujawnić, że piesek ma robaki. Bo oczywiście jak za dużo wsunie słodyczy to może mieć ten odruch grawitacyjny obustronny 
7. Kiedy pies trze pupą po podłożu, znaczy, że ma robaki. Może być prawdą jeśli mamy do czynienia z inwazją psiego tasiemca, którego wydalanie mają zdolność samodzielnego pełzania, wywołując świąd okolicy odbytu. Ale straszyć nie będę, bo mam drugą teorię. Może to być saneczkowanie. Najczęściej takie zachowanie jest spowodowane chęcią opróżnienia zbierającej się w nadmiarze wydzieliny w gruczołach okołoodbytowych. Najlepiej iść z pupilem do weterynarza w celu oczyszczenia, gdyż może się skończyć zapaleniem gruczołów.
8. Mały pies to mały kłopot. I tak i nie. Bardziej liczy się charakter psa/rasy bo generalnie duży pies w  małym mieszkaniu to nie lada kłopot ;)
9. Pies musi się hartować. W tym celu wystawiaj psa na dwór w najgorsze mrozy i niech sobie siedzi, ale nie zdziwcie się jeśli za jakis czas zapukają do Waszych drzwi odpowiednie służby i wlepią Wam mandat nałożą ładną biżuterię itp. itd. Mit  Ludzie, przecież można zrobić dużą krzywdę sierściuszkowi, może się pochorować, a to nie jest opłacalne. Po za tym tak jak wcześniej wspomniałam, ludzie są różni i Wasi sąsiedzi też. Któryś zawsze może zadzwonić i kłopoty gotowe. Bo życie zwierzęcia jest chronione prawem chyba do 5 lat pozbawienia wolności.
10. Pies raz w życiu musi przejść głodówkę. No wzięło się pewnie z tego, że w środowisku naturalnym pies nie zawsze był syty. Naturalny rytm - to mają zapewnić głodówki. Może być wskazane, ale tylko przy obwitym karmieniu psiaka lub w celu odchudzenia naszego pupilka.

Kazałam Wam czekać na koleją porcję ciekawostek. Poprawię się. Już niedługo :)
A już dziś zapraszam niebawem na kolejną część faktów i mitów [jeszcze psich]

Wasza Tusia :) 

źródło: psy.pl

4 komentarze:

  1. Wszystkie informacje bardzo ciekawe:)
    Ja byłam pewna że jak psiak trze pupą to ma robaki.
    A pieski jak ludzie, charaktery swoje mają różne, humory mają też a nawet tak jak i u nas pieski mogą mieć odmienną orientację sexualną:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No oczywiście, że mogą sama na własne oczy widziałam lata temu taką akcję kiedy idąc do szkoły 3 psiaki się "zabawiały" Także nie zaprzeczam.

      Usuń
  2. Nie wiem jak to jest z rasowymi pieskami ale miewałam wrażenie, że lubią strzelać focha, rozpieszczone. W sumie to nie wina psa tylko ludzi, którzy się opiekują. Mój czasami tyłkiem też jedzie po ziemi, dla pewności wtedy dostaje tabletkę na odrobaczenie. A hartowanie, hmm.. cały czas na dworze, w budzie. Toi zahartowany. Jednak gdyby w domu mieszkał to podejrzewam, że w mrozy może się rozchorować po dłuższym trzymaniu na zewnątrz :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ale w budzie na pewno ma ciepło. Więc tu nie ma problemu.
      Mój się wczoraj zdenerwował bo nie mógł sobie drzwi otworzyć. Do dziś dnia nie potrafi od środka otwierać drzwi.

      Usuń

Witam! Czytasz, więc komentuj!
Kochane/i ja nie gryzę, nie biję...komentowanie też nie. Więc śmiało nie bójcie się rozmawiać czy wymieniać myśli :)
W miarę możliwości odwiedzę również Was bylebym tylko miała adres zwrotny ;)
Pozdrawiam Tusia :)