piątek, 27 marca 2015

Kremówki

Uwielbiam ciasta z masą (wyjątkiem jest karpatka, która dla mnie jest za-słodka i za-mdła) no i to ciasto kruche takie jakieś nie spójne... ale, ale jedno zawojowało moje serducho i mogłabym jeść je nie tylko "od święta"


Kremówki Papieskie
(te na które JPII łazikował po maturze ;) z kolegami )

Może nie przypadkowo akurat to ciasto kojarzy mi się z Wielkanocą...

i od tego się w sumie zaczęło...
W sklepach produkty Gellwe "Kremówki papieskie" sprzedawały się jak świeże bułeczki 6 zł za 2 pudełka... kto by nie chciał....

Ja mam przepis na zrobienie go w domowym zaciszu :)

Zacznijmy od ciasta francuskiego

Składniki na ciasto francuskie

  • 30 dag masła
  • 30 dag mąki pszennej
  • jako
  • łyżka octu
  • ok 150 ml ciepłej wody (do uzyskania ciasta pierogowego)

1. Odważ 10 dag mąki i 30 dag masła. Uformuj z nich kulę maślaną i odłóż do momentu przygotowania drugiej części ciasta. Następnie: 20 dag mąki, jako, ocet i ciepłą wodę zagnieć jak na ciasto pierogowe, a następnie rozwałkuj.
2. Na rozwałkowane ciasto pierogowe połóż przygotowaną kulę maślaną i delikatnie rozprowadź po całości.
3. Tak przygotowane ciasto złóż w kopertę i wstaw do zamrażalnika na 15 minut. po 15 minutach wyciągnij ciasto i wałkuj w jedną stronę na grubość nie większą niż 1 cm, złóż ponownie tak,  aby uzyskać postać kwadratu i odstaw na 15-20 minut, do zamrażalnika. Czynność tą powtarzaj 4 razy.
(Nie lubię tego cholerstwa robić. W tym momencie moja cierpliwość sięga zenitu)
4 Gotowe ciasto podziel na 2 części. Pierwszą część rozwałkuj na placek grubości 0,5 cm, włóż na dużą blachę i piecz w nagrzanym piekarniku w temperaturze 210 stopni przez 15-25 minut (aż sie ładnie zarumieni). Tak samo upiecz drugą cześć ciasta.

Składniki na krem
  • dwa budynie waniliowe "Dellecta" po 64g
  • 750 ml mleka
  • 5-6 łyżek cukru
  • 3-4 łyżki cukru pudru
  • 250 g masła lub margaryny (ja używam zawsze "Kasi")
  • 1 opakowanie cukru waniliowego "Dellecta" 16g
  • śmietana 30% 250g
1. Ugotuj dwa budynie w ilości mleka przypadający na jeden budyń dodajac 3-4 łyżki cukru
2. Wystudzony budyń zmiksuj z miękkim masłem lub margaryną
3. Śmietanę ubij z cukrem waniliowym "Dellecta" na sztywną masę. Na koniec dodaj cukier puder ok. 3 łyżek i delikatnie wymieszaj
4. Masę budyniową wymieszaj łyżka ze śmietaną i wyłóż na pierwszą część ciasta francuskiego. Krem przykryj drugą częścią ciasta i posyp cukrem pudrem.
5. Gotowe ciasto możesz włożyć na 2 godziny do lodówki. Wyciągnij 20 minut przed podaniem i pokrój na porcję w kształcie kwadratów

Uwielbiam smak masy budyniowej w tym cieście.
Jest dla mnie lepsze niż te karpatkowe a ciasto francuskie delikatniejsze 


Ten post znajduje się na stronie




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Witam! Czytasz, więc komentuj!
Kochane/i ja nie gryzę, nie biję...komentowanie też nie. Więc śmiało nie bójcie się rozmawiać czy wymieniać myśli :)
W miarę możliwości odwiedzę również Was bylebym tylko miała adres zwrotny ;)
Pozdrawiam Tusia :)